راهکار غیر حرفهای برای حل این مشکل
یک راه نه چندان کاربردی برای حل مشکل پخش شدن فیلم و فایل صوتی به جای دانلود شدن آن، این هست که کنار دکمه دانلود بنویسید: برای دانلود فایل راست کلیک کرده و گزینه Save as را کلیک کنید. اما این راهکار اصلا حرفهای نیست و صد البته بسیاری از سایتهای معتبر ایرانی هنوز از این روش قدیمی استفاده میکنند. بسیاری از کاربران مبتدی اصلا نمیدانند save as چیست و نمیتوانند فایل را دانلود کنند.
طبق اصول UX یا تجربه کاربری، ما باید تا جای ممکن کاربر را راحتتر به هدف مورد نظرش برسانیم. اینجا هدف کاربر دانلود کردن یک فایل بسیار ساده mp3 یا mp4 هست. پس باید مشکل سایتمان را حل کنیم!
حل مشکل پخش شدن فیلم و فایل صوتی به جای دانلود فایل
برای حل این مشکل کافیست کدهای HTML مربوط به دکمه دانلود فایل را پیدا کنید.
اگر از ویرایشگر وردپرس برای دکمه دانلود استفاده میکنید
اگر از ویرایشگر وردپرس استفاده میکنید کافیست ویرایشگر را به حالت کد تغییر دهید تا کدهای HTML را مشاهده کنید.
برای اینکار کافیست از منوی سمت چپ ویرایشگر گوتنبرگ، روی سه نقطه کلیک کنید. سپس روی گزینه ویرایشگر کد کلیک کنید.
با کلیک روی این گزینه میتوانید فایل single.php را پیدا کرده و به کدهای HTML بخش دانلود فایل دسترسی داشته باشید. فرض کنیم چنین کدی را در فایل single.php پیدا کردید:
<a href="link">دانلود فایل</a>
کافیست یک صفت یا attribute جدید به این کد اضافه کنید. به این شکل:
<a download href="link">دانلود فایل</a>
صفت download که به المنت a اضافه شد. به مرورگر اعلام میکند که در هر صورت شما باید به جای نمایش این فایل، آن را دانلود کنید.
به همین راحتی! مشکل دانلود نشدن فایل در مرورگر حل شد و از این پس به جای پخش کردن فایل صوتی، فایل مورد نظر دانلود خواهد شد.
موفق و پیروز و وردپرسی باشید. ????
میگویند: عکسها باید با آدم حرف بزنند…
واقعاً کی اولین بار این جمله رو گفته؟!
الان من اگر یه عکس بگذارم توی پیجم و زیرش هیچی ننویسم، چجوری قراره با مخاطبم ارتباط برقرار کنم؟
نه واقعاً، اینطوری موفق نمیشم. نه تنها باید کپشن بنویسم، بلکه باید اصول کپشن نوشتن را هم یاد بگیرم…
نوشتن کپشن اینستاگرام، آنقدرها هم که همه متخصصها بزرگش کردهاند، سخت نیست. ما هم اینجاییم که مثل همیشه، به زبان ساده و با کلی مثال، زیر و بم نوشتن یک کپشن خوب و عالی را به شما یاد بدهیم.
کپشن اینستاگرام چیست؟
به متنی که زیر پستهای اینستاگرام مینویسیم تا توضیحات بیشتری را در مورد آن پست به مخاطب بدهیم، کپشن اینستاگرام میگوییم. کپشن اینستاگرام شامل متن، ایموجی، #هشتگ و @منشن است.
خب عکس زیر را نگاه کنید. در اینجا بلاگر ایرانی (صدف بیوتی) را میبینیم که جلوی یک موشک عکس گرفته است. اما در کپشن برای مخاطبهایش توضیح میدهد که ناسا او را دعوت کرده تا پرتاب موشک را تماشا کند و فیلم لحظه پرتاب موشک را برای مخاطبهایش هم به صورت لایو نمایش دهد. صدف در کپشن خود، هم از ایموجی استفاده کرده، هم از هشتگ و منشن.
اما یادتان باشد که هرشخص باید بر اساس نوع پیج و مخاطبهایش، کپشن بنویسد. در ادامه کاملاً همه چیز را بریتان توضیح میدهیم.
آموزش نوشتن کپشن اینستاگرام
خب، خوش آمدید به جذابترین بخش مقاله، یعنی آموزش کپشن نویسی….لطفاً صدای درام رول را خودتون تو پس زمینه ذهنتون پلی کنید
اول از همه باید به شما بگوییم که بالا بردن بازدید پستها و در نتیجه کسب درآمد از اینستاگرام، فقط به کپشن نویسی محدود نمیشود. برای موفقیت در این شبکه اجتماعی باید 360 درجه عمل کنید. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد میکنیم که به هیچ وجه دوره «کسب درآمد از اینستاگرام» را از دست ندهید.
اما در ادامه قرار است یاد بگیریم که یک کپشن خوب، چطور میتواند برای شما لایک، کامنت، فالوئر و ارزش بیشتری را ایجاد کند.
یک قدم برو عقب و مخاطبت را بشناس
از هر متخصصی که بپرسید به شما میگوید که در تمام بیزینسها، شناخت مخاطب اولین قدم است. یعنی شما بدون این که شناخت درستی از مخاطبتان داشته باشید، نباید قدم از قدم بردارید.
این کار زمانبر بوده و لازم است قبل از آن، کمی با فالوئرهایتان گفتگو کنید. برای مثال، ما میدانیم که مخاطبهایی که نوین را در اینستاگرام دنبال میکنند، یک سری ویژگی مشخص دارند:
- میخواهند بیزینس خود را شروع کنند.
- زیاد دنبال کار کارمندی نیستند.
- میخواهند کسبوکار آنلاین خود را راهاندازی کنند.
- به دنبال یادگیری روشهای تبلیغ آنلاین هستند.
- به کار تولید محتوا در شبکههای اجتماعی علاقه دارند.
به همین دلایل، کپشنهایی که در اینستاگرام مینویسیم، فقط و فقط برای آنهاست، نه شخص دیگر!
خب شخصی که هنوز مخاطبهایش را به خوبی نمیشناسد باید چکار کند؟
تحقیق، تحقیق و تحقیق!
در سادهترین حالت ممکن میتوانید چند وقت یکبار در یک استوری، از مخاطبهای خود بپرسید که به چه محتوایی علاقه دارند.
باید بفهمید که هدف مخاطب از فالو کردن شما چیست؟ چه چالشهایی دارد؟ نقاط ضعفش کجاست؟ جواب دادن به این سوالات هم در تولید محتوای اینستاگرام به شما کمک میکند و هم در کپشن نویسی.
پیشنهاد میکنیم که یک فایل وُرد باز کنید و تمام ویژگیهای شخصیتی فالوئرهایتان را در آن بنویسید. این کار به شما کمک میکند که هروقت احتیاج داشتید و حس کردید که دارید از مسیر اصلی خارج میشوید، به آن فایل برگردید و دوباره بررسیاش کنید.
مواردی که باید در این فایل بنویسید شامل این موضوعات است:
No comment